Zamieszczone przez barwa90
[O2] BSE <-> BXE - ostateczne rozwiązanie
Zwiń
X
-
[O2] BSE <-> BXE - ostateczne rozwiązanie
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
[O2] BSE <-> BXE - ostateczne rozwiązanie
W nawiązaniu do:
wspólnie z jedynym nieczikenem loru postanowiliśmy sprawę doprowadzić do końca
na przeszkodzie stało nam dosłownie wszystko, od logistyki przez pogodę, urlopy i dostępność testowanych jednostek włącznie
ponieważ z dostępnością O2 BXE i BSE jak wiadomo w OCP jest krucho :lol: postanowiliśmy przeprowadzić wyścig korespondencyjny 0-96km/h przy udziale g-techa - o dzięki Ci Yarek
dzisiaj zrobiliśmy pomiary z Krzysztofem a jutro ja będę miał okazję zmierzyć BSE.
pogoda nie była zbyt dobra, ale chyba udało się złapać trochę suchego i w trakcie kilku prób uzyskać całkiem niezły IMO wynik.
auto loru to O2 BXE elegance liftbek, na standardowych alu 16 z oponami 205/55/16
auto porównywane to będzie O2 BSE mint, na alu 15 z oponami 195/65/15.
wyniki podajemy takie jakie wychodzą z g-techa, już bez doliczania czegokolwiek.
BXE Krzyśka ma oczywiście tradycyjny gift:
temperatura ~20 stopni.
zaczęliśmy od skromnego:
żeby po kilku próbach dojść do ładnego:
była też próba z załączonym ASR:
z powodu braku punktu odniesienia, chwilowo wniosków brak
pojawią się pewnie jutro późno w nocy.
muszę przyznać, że rura trochę mi zmiękła, ale benzinery trzymajcie za mnie kciuki, "tanio skóry nie oddam" :lol:
moja teza była taka, że BSE dotrzyma kroku, zobaczymy więc jak będziesaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
Dorzucę parę swoich uwag jak driver itp.
Zacznę od pogody - co prawda kałuż nie było, droga była delikatnie przewiana przez wiatr ale nadal mokra co jakoś nie zrobiło większego wrażenia na aucie bo i tak piszczało tylko na 1-wszym biegu.
Driver - takie testy robiłem pierwszy raz w życiu i był to bardziej próby znalezienia optymalnego ruszania ale i tak wyszło nieźle.
Pierwszy pomiar był wykonany z Pawłem na pokładzie dlatego taki przecięty wynik :wink:
pozostałe pomiary wykonałem sam i niestety po 4-tym musieliśmy zakończyć bo zaczęło padać.
Klima oczywiście OFF ale nawiew pozostał włączony.
Autko - opony jakie mam założone to Continental Contisportcontact 2 w rozmiarze podanym przez szkoda, , bak do połowy pełny, z autka nic nie było wyjmowane a wręcz przeciwnie leżało sporo duperel w postaci zabawek mego syna, fotelik, bańka płynu do spryskiwaczy + zalany zbiornik płynu do pełna, zapas i jeszcze parę gratów w bagażniku, chociaż ma to swoje plusy bo daje bardziej realny obraz przyspieszenia autka.
Temp oleju przy rozpoczęciu próby wynosiła według VAG-a 80sC, po 4-rech próbach wzrosło do 97sC.
Reasumując trochę za mało czasu na potrenowanie startów a i pogoda nie sprzyjająca ale myślę, że dało by się jeszcze odrobinę urwać z najlepszego wyniku jaki mi wyszedł, tym bardziej, że to były moje pierwsze próby i tak do końca to tego nie ogarniałem, a z ciekawości to na 400m wyszło mi coś koło 15.6s, no trochę mi do DGW brakuje :szeroki_usmiech
spalanie - chwilowe to 99,9 l/100 bo więcej nie wyświetli ale średnia wyszła coś w granicach 8,7 l/100, przy tych testach.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
no już jestem, jestem
pyk
pyk
pyk
nie ma się co rozwodzić, pogoda jeszcze gorsza niż wczoraj, myślałem, że mnie szlag trafi :evil: :evil: :evil:
samochód oczywiście pełny, za to "lepsze" koła, ale i tak moja masa załatwia sprawę :lol:
nie o to tutaj chodzi, nikt na trasie ani spod świateł nie wnika na jakich kto jest kołach, czy ma wór cementu w bagażniku ile kto ma płynu do spryskiwacza i czy kierownik waży 60 czy 160kg mając pełny pęcherz czy właśnie sobie siknął.
dla NORMALNYCH ludzi wniosek jest tylko jeden: w tym teściku te 2 samochody jeździły TAK SAMO
tzn. te samochody jeżdżą DIAMETRALNIE RÓŻNIE, ale na to samo wychodzi
czyli się pomyliłem, bo zdaję się, że chciałem wklepać BXE
a tak na prawdę to chciałem Was tylko podkręcić
szczerze mówiąc po pierwszych pomiarach mnie zmroziło , ale potem znalazłem trochę suchego
ja bym teraz widział BKD vs. CAXA :twisted:
loru, jeszcze raz dzięki za testowanie :!:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Gratuluje zapału w przeprowadzaniu szczegółowych testów.
Osobiście jednak uważam, że w warunkach drogowych dużo ważniejsza jest elastyczność silnika i tu bxe będzie na pewno zdecydowanie lepsze. Bo nikt nie będzie robił rajdówki ze 100 konnego auta i się ścigał ze świateł, a nawet jakby chciał to i tak bxe lepiej się do modów nadaje.
Takich porównań można robić całą masę diesel vs. benzin w octavii. Kiedyś porównałem OI asz (130 km) i agu (150 km) - auta obok siebie z krechy, bez takich pomiarów szczegółowymi urządzeniami, ale też były podobne parametry do setki na oko. To kwestia upodobań i wyboru między hałasem, elastycznością i spalaniem. Nic więcej tak naprawdę. Ja osobiście jestem diesel power zwolennikiem, bo nie lubię za dużo wymachiwać skrzynią. Kwestia gustu :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981Gratuluje zapału w przeprowadzaniu szczegółowych testów.
Zamieszczone przez sew1981Bo nikt nie będzie robił rajdówki ze 100 konnego auta i się ścigał ze świateł, a nawet jakby chciał to i tak bxe lepiej się do modów nadaje.
"test" nie miał też na celu stwierdzenia, który silnik nadaje się lepiej do modów, bo to chyba wszyscy wiedzą, przynajmniej taką mam nadzieję
natomiast właśnie jako taki "test samochodów dla ludu" w warunkach, w których najczęściej dochodzi wśród "ludu" do tego typu konfrontacji, idealnie IMO spełnia swoje zadanie i daje obraz sytuacji.
Zamieszczone przez sew1981To kwestia upodobań i wyboru między hałasem, elastycznością i spalaniem
owszem, ale nie w TYM teście, gdzie w obu przypadkach "setka" jest uzyskiwana na trzecim biegu w okolicach końca obrotomierza :idea:
czyli machania DOKŁADNIE tyle samo i hałas podobny acz jednak inny
to są naprawdę bardzo podobne samochody a tylko właśnie SUBIEKTYWNE różnice i osobiste upodobania powodują kontrowersje.
ja w każdym razie WASZEJ wojenki pt. benzyna vs. diesel nie zrozumiem nigdy
a jakby się miała tutaj zacząć, to ostrzegam, że bardzo szybko ją zakończęsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
A możecie to samo zrobić ( w sensie zmierzyć przyspieszenia ) przy pomocy funkcji Osiągi w VAG-u. Najlepiej jakby zrobić jednocześnie jedno i drugie. Bardzo ciekaw jestem rozbieżności między VAG i Gtech. No chyba, że ktoś w Wa-wie ma do pożyczenia na pół godz. to ustrojstwo to sprawdzę osobiście.
BTW. Mam wrażenie, że 10,10s to zbyt optymistyczny wynik jak na okolice 100KM...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002BTW. Mam wrażenie, że 10,10s to zbyt optymistyczny wynik jak na okolice 100KM...
zapewniam Cię że wyniki są porównywalne i powtarzalne a o to chodzi.
jak chcecie to dodajcie sobie 1,2,3,8 sekund, mnie to jest obojętne.
a jak chcesz sobie porównać z vagiem to zapraszam
(jak widziałem wyniki z vaga to były całkiem z dupy jeśli chodzi o wartość, ale jeśli są powtarzalne to dla mnie jest ok, o nic innego nie idzie)
[ Dodano: Nie 29 Sie, 10 13:22 ]
mogliśmy to zrobić z loru, niedopatrzenie...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
To porownanie z VCDSem bylo fajne, bo startujac na dwa sposoby BKD+ pokazuje wyniki rozniace sie o 1sek. druga sprawa VCDS podaje wynik do 100 i do 60mph i wyglada to mniej wiecej tak(chodzi o roznice na tych 4km/h)
Metric units
0 to 100 km/h: 7.7 +- 1.17s
400m: 15.4 +- 1.17s, @145 km/h
90-120 km/h: 4.0 +- 1.16s
200 meters: 10.0 +- 1.17s, @116 km/h
US Units
0 to 60 mph: 7.2 +- 1.18s
1/4 mile: 15.4 +- 1.17s, @90 mph
60-90 mph: 8.2 +- 1.17s
660 feet: 10.0 +- 1.17s, @72 mph
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandoDSG na pewno pomaga...
w DSG po prostu na dobrą sprawę każda, nawet największa dupa (jak ja), baba w ciąży, dziecko, stary dziad, kaleka jedzie jak cholera i ma wszystko w tyle.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
To jest wyliczenie zrobione na S, bez ASR i przy ruszeniu z wduszonym pedalem gazu przed startem, a nie po puszczeniu hamulca. Tylko ze na S ciagnie do czerwonego pola, a tam nic sie nie dzieje w moim przypadku, bo moment i moc sa zrobione do 4 tys.
Ale jak mowie, sprawdzcie jak to wychodzi w porownaniu VCDS g-tech i bedziemy mieli jakas wiedze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftszkoda, Nie no jakas liczba na jednym i drugim musi wyskoczyc. Wtedy wiemy czy wrzucenie wyniku z VCDSa jest w jakis sposob miarodajne czy to dalej lipa, jak podawanie czasow z G-Techa ktory pokazuje do 96km/h a nie 100 :roll:
no i żałuję, że jednak wrzuciliśmy czasy, myślałem, żeby tego nie robić, ale cóż, chętnych do kreski nie było :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz